top of page
  • Writer's pictureLotta and Aino

SUMMER '18

"Everything is temporary; emotions, thoughts, people and scenery. Do not become attached, just flow with it."


Minun tekisi mieli aloittaa tämä postaus kahdella sanalla ”Mikä vuosi!” mutta taidan jättää sen kirjoittamisen joulukuun viimeiseen päivään. Tajusin äskettäin, etten ole ollut ollenkaan aktiivinen blogini parissa (vaikka olisin halunnut, uskokaa tai älkää). Postauksia on kertynyt vain muutama hassu koko vuonna, vaikka olen kuvia räpsinyt kuin mikäkin turisti konsanaan. Suunnittelimme vielä matkavideonkin tekemistä Tinjan kanssa, mutta sekin on syystä jos toisesta jäänyt kokonaan toteuttamatta. Ja sitten vielä niihin todella ajankohtaisiin aiheisiin: olen muuttamassa toiseen maahan TASAN kahden kuukauden kuluttua. Kaikin puolin tämänhetkinen tilanteeni on painimista aikataulujen, velvollisuuksien ja koomisuuden rajamailla. Olen ollut viimeiset 4kk niin stressaantunut, että tällä hetkellä en enää jaksa ottaa edes mitään enää vakavasti. Olen suoriutunut joka ikisestä tehtävästäni, ehtinyt nähdä ajoittain ystäviä, vierailla vanhempien ja isovanhempien luona, tutustua ja erota sekä nauttia elämästäni täysillä. Se joka tätä tällä hetkellä lukee, ajattelee minut todennäköisesti masokistina. Mutta tällä hetkellä minä oikeasti nautin: saanhan tehdä juuri sitä mitä olen aina halunnut. Opiskella, tehdä töitä ja nähdä maailmaa. Suoriudun parhaiten stressin alaisuudessa ja syksyn To do- listani ei rehellisesti ole ollut maailman lyhyimmästä päästä. Me ei tässä vaiheessa puhuta enää alle 1000 tehtävästä, työvuorosta, kirjoitetusta raportista tai valvotusta yöstä. Mutta voin paremmin, koska joka ikinen päivä tiedän, että minulla on yksi päivä vähemmän tätä lukukautta jäljellä. Joka päivä minulla on yksi tehtävä vähemmän tehtävää ja yksi työpäivä vähemmän suoritettavana. Jokainen päivä on helpompi, kun tiedostaa että tästä ajasta ja Suomesta kuuluu nyt nauttia, sillä pian olenkin kaukana poissa kotoa.

Tämän postauksen tarkoituksena on kuitenkin päivittää tämä blogi arvoiselle tasolleen niin kuvien kuin tietojenkin osalta, ja siispä jaan kesän ihanimmat matkakuvani ja palaan samalla itse muistoissani Ranskan Rivieran lämpöön!





Kävimme Tinjan kanssa pienellä yhden päivän minireissulla Tallinnassa hakemassa syksyn kuplivat, syömässä aamupalat lounaat ja päivälliset sekä nauttimassa siitä että vain kahdessa tunnissa ja 15€ pääsee nopeasti ihanaan Tallinaan olemaan päivän ajan turisti jos mieli tekee!







Nizza Ranskassa oli Balin jälkeen ehdottomasti kaunein paikka missä olen koskaan käynyt! Vaikka paikka oli totta kai selkeästi turistikohde, näkyi kulttuuri (italialaisuus etenkin) ja paikallisuus todella vahvasti katukuvassa. Kuumuus paistoi meidät ruskettuneiksi, viini oli halpaa ja hyvää ja mieli jäi ehdottomasti kaipaamaan takaisin. Nizzaa suosittelen jokaiselle, joka haluaa helpon kaupunki- ja rantaloman yhdistettynä perinteikkääseen historiaan ja kauniisiin maisemiin. Nizza on loistava paikka jokaiselle!


Toivottavasti teillä kaikilla on myös ollut aivan ihana kesä (vaikka nyt vähän jälkijunassa sitä muistellaankin)!


PS. Lisäksi kaikille matkustusta rakastaville, minun menoistani kiinnostuneille tai ihan muuten vaan englannin lukemisesta tykkääville tiedoksi: alan kirjoittamaan henkilökohtaista matkablogia 1.1.2019 ja pidän sitä koko Englannin vaihtokevääni ajan. Blogi löytyy osoitteesta: https://lotta-aino.wixsite.com/spring2019 joten käykäähän lisäämässä itsemme lukijaksi!


Kuulumisiin siis!

L xxx


71 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page